مقایسه پی ال سی های Siemens 1200 و Xinje

شرکت زیمنس از پیشگامان اتوماسیون صنعتی میباشد که از دهه 70 میلادی با پی ال سی های خود وارد این بازار شده است.
شرکت شینجه نیز با پی ال سی های با کیفیت خود در سالهای اخیر وارد این عرصه شده است.

 

مدل های مختلف پی ال سی:

پی ال سی های زیمنس را میتوان به صورت کلی به سری های S5، S7-200، S7-300، S7-400، S7-1200 و S7-1500 تقسیم نمود. سری S7-200 این پی ال سی ساده ترن مدل میباشد که تقریبا منسوخ شده و این شرکت در چند سال اخیر سری S7-1200 را جایگزین این سری کرده است. مدل های S7-300 و S7-400 این برند برای پروژه های پی ال سی در ابعاد بزرگتر استفاده میشنود. این شرکت جدید ترین مدل های پی ال سی خود را با نام S7-1500 ارایه کرده است.

پی ال سی های شینجه را نیز میتوان به سری های XC، XD، XL، XG تقسیم نمود. سری XC در ایران مورد استفاده قرار میگیرد. سری های XC و XD را با نام سزی Miniature میشناسند

 

 

سخت افزار پی ال سی:

از لحاظ سخت افزاری شباهت های بسیاری بین دو برند زیمنس و شینجه وجود دارد. هردو برند در مدل های مختلف خود هم به صورت کامپکت هم ماژولار وجود دارند و میتوان با استفاده از ماژول های اکسپنشن تعداد ورودی خروجی های دیجیتال و انالوگ را تغییر داد. همچنین میتوان ماژول های دما، لودسل و ماژول های ارتباطی را به پی ال سی اضافه نمود.
پی ال سی های زیمنس میتوانند شبکه های صنعتی مانند مدباس، پروفیباس، پروفینت،CANBUS، AS-I و …. را ساپورت کنند.

پی ال سی های شینجه نیز میتوانند شبکه های مدباس، CANBUS را ساپورت کنند.

 

نرم افزار پی ال سی:

نرم افزار پی ال سی های سری S7-300,400 زیمنس STEP7 نام دارد. اما این شرکت در سال های اخیر نرم افزار جدید خود را ارایه کرده که TIA Portal نام دارد و پی ال سی های جدید سری S7-1200,1500 را میبایست با این نرم افزار برنامه نویسی کرد.

با این نرم افزار میتوان سری های S7-300,400 را نیز برنامه ریزی نمود.
پی ال سی های شینجه دارای نرم افزار قدرتمند XCP Pro برای سری های XC میباشد. که نرم افزاری قدرتمند به مراتب قابل فهم تر از نرم افزار های شرکت زیمنس میباشد. از قابلیت های قابل ذکر و بسیار جذاب این نرم افزار میتوان به نوشتن بلاک هایی با استفاده از زبان برنامه نویسی C اشاره کرد. که میتواند کمک شایانی برای نوشتن برنامه نویسی های پیچیده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Buttonمشاوره و فروش